Snídaně pětkrát jinak

healthy-breakfast-shutterstock_88217671

 

 

Snídaně je základ dne. Toto pořekadlo je naprosto pravdivé. Pořádná snídaně je skvělý začátek každého dne a pro váš organismus a metabolismus je ideální. Zabráníte tím pocitu hladu a tělo nebude mít potřebu ukládat energii ve formě tuku. Po noci máme sníženou hladinu cukru v krvi, a proto se cítíme slabší, snídaní se zvýší cukr v krvi a mírně i krevní tlak, tím podpoříme cirkulaci krve a správně prokrvíme celé tělo, ideálně v kombinaci s ranním cvičením nebo alespoň protažením.

Ovesná kaše s ovocem a oříšky

Ovesná kaše je plná komplexních sacharidů, které vás zasytí na dlouhou dobu, navíc je v tom dostatek vlákniny pro správnou funkci střev. Ráno si můžete dopřát i dostatek čerstvého ovoce, které už byste odpoledne a navečer tolik neměli. Ovesnou kaši to osladí a nemusíte tam přidávat žádný cukr. Pokud vám to stále bude připadat málo sladké, použijte raději med nebo agávový či jiný sirup. Dále můžete přidat oříšky nebo různá semínka, která jsou plná minerálů a nenasycených mastných kyselin. Kaši doporučuji vařit doma, do teplého mléka stačí nasypat ovesné vločky a chviličku povařit. Vločky natáhnou mléko a vytvoří kaši. Do instantních kaší je přidáváno sušené mléko a cukr, proto jsou lepší domácí.

Jogurt

Jogurt a tvaroh jsou výborná rychlá snídaně. Doporučuji si večer smíchat jogurt s tvarohem a ráno do něj přidat ovoce, ovesné vločky, oříšky, různá semínka a cokoli jiného, co máte rádi. Tvaroh je dobrý zdroj bílkovin, a pokud si navíc koupíte nízkotučný, pak se ani nemusíte bát vyššího přísunu tuku.

Vajíčka

Jako slanou snídani můžete zvolit vajíčka na jakýkoli způsob. Jsou dobrý začátek dne a zasytí na celé dopoledne. Míchaná vajíčka doplňte rajčaty, paprikou a jinou zeleninou plnou vlákniny a s minimem kalorií. Pečivo volte celozrnné. V bílém pečivu je více tuku, navíc celozrnné je zdravější a výživnější. Celozrnnou topinku s míchanými vajíčky a zeleninou vám budou závidět všichni.

Banánové lívance

Pokud rádi hřešíte s lívanci či palačinkami, mám pro vás skvělý recept na banánové palačinky bez mouky a cukru. Jsou zdravé a pekelně dobře, na přípravu velice rychlé a snadné. Stačí vám jeden banán, ovesné vločky, vajíčka a trocha mléka. Rozmačkejte banán, přidejte do něj 100g ovesných vloček, dvě vejce, trochu mléka a maličko osolte. Všechno smíchejte a vytvořte těstíčko. Pokud máte pánev s nepřilnavým povrchem, pak můžete smažit nasucho, jinak stačí kapička oleje, lívance se nelepí. Podávejte je s jogurtem, agávovým sirupem nebo medem a s ovocem.

Koktejlík

Jestli ráno nejste schopni nic moc sníst, pak je skvělou snídaní ovocný koktejl. Večer si nachystejte ovoce do většího kelímku či mixovací nádoby a ráno ho jenom tyčovým mixérem rozmixujte. Do koktejlu můžete přidat chia semínka nebo goji. Jsou velice výživné a plné vitamínů a minerálů. Přidáte-li chia semínka, pak koktejl vypijte ihned, protože jinak se vám z toho stane puding, který ovšem taky není špatný a jde jej připravit předem do skleniček a ráno jenom otevřít a sníst. Dobrou chuť!

Autor: e-shop Puritas©