Křupavé jarní salátování

Jak získat ze salátů to nej a potěšit oči i chuťové pohárky?

K neodmyslitelným pokrmům přicházejícího teplého období patří s jistotou čerstvé saláty. Základ tvoří sezónní zelenina, k níž lze přidat luštěniny, obiloviny, různé druhy koření, olejnatých semen a bylin či sýrů….

Jak získat ze salátů to nej a potěšit oči i chuťové pohárky?

  1. Volte co nejkvalitnější sezónní suroviny. Teď na jaře jsou první zeleninou ředkvičky, kedlubny, polníček, rukola, saláty, mladý špenát, jarní cibulka či první rajčátka z vytápěných skleníků....
  2. Dopřejte svému tělu kvalitu bez chemie, vyberte suroviny s certifikací bio. Pocházejí z plodin z čisté zdravé přírody. Jsou odolné, vitální a v podobě jídla umí tyto vlastnosti předat. 
  3. Nezapomeňte na divoké byliny, které jsou teď na jaře nejvíce výživné - lístky divokého medvědího česneku, pampelišky, kopřivy, jitrocel, kontryhel, řebříček či sedmikrásky –  silné, zdravé a plné života. Takové multivitamínové superfood….
  4.  Skvělým doplňkem jsou uvařené obiloviny. Dodají delší pocit nasycení, energie z nich se uvolňuje postupně a pomalu. Zkuste původní obiloviny - jednozrnka, dvouzrnka, červená pšenice, špalda či bezlepkový čirok. Ty od nás z bio mlýna nebyly nikdy přešlechtěny, jsou ryzího původu, se svými jedinečnými vlastnostmi. Výborně stravitelné, obohatí o vitamíny a vlákninu. Po uvaření příjemně křupou a  v salátu krásně vypadají.
  5.  Luštěniny v salátu jsou chuťově vynikající kombinace. Využijte čočku, cizrnu, mungo, adzuki a nebo fazole. Vysoký obsah bílkovin v luštěninách pozvedne nutriční hodnotu salátu a získáte plnohodnotný pokrm.
  6.  Ořechy a semena jsou to nejvzácnější z celé rostliny. Obsahují cenné kyseliny, minerální látky jako zinek či vápník a další živiny. Opražte si na sucho semena slunečnice, dýně, lnu či sezamu a doplňte lískovými, vlašskými či kešu ořechy.
  7. Sýry či vejce - nejen že v salátu skvěle vypadají a chutnají, ale doplní i důležitou bílkovinnou složku. Sýr můžete předem ogrilovat, k salátu se dobře hodí vyzrálejší sýry výraznější chuti - kozí sýr, sýr typu camamber či balkánského typu. Vejce použijte od spokojených slepic z bio chovu nebo od volně žijících vesnických slepiček.
  8.  Zabalte si salát s sebou do krabičky, naplňte si jím třeba tortillu upečenou z bio mouky nebo pohankovou palačinku (zkuste pohankové, ty ze směsi PROBIO). Užijte si piknik se zdravým salátem na sluníčku, doplníte si tak do těla i tolik důležitý vitamín D.

 Krásné jaro plné křupavých salátů!