Křupavé jarní salátování

Jak získat ze salátů to nej a potěšit oči i chuťové pohárky?

K neodmyslitelným pokrmům přicházejícího teplého období patří s jistotou čerstvé saláty. Základ tvoří sezónní zelenina, k níž lze přidat luštěniny, obiloviny, různé druhy koření, olejnatých semen a bylin či sýrů….

Jak získat ze salátů to nej a potěšit oči i chuťové pohárky?

  1. Volte co nejkvalitnější sezónní suroviny. Teď na jaře jsou první zeleninou ředkvičky, kedlubny, polníček, rukola, saláty, mladý špenát, jarní cibulka či první rajčátka z vytápěných skleníků....
  2. Dopřejte svému tělu kvalitu bez chemie, vyberte suroviny s certifikací bio. Pocházejí z plodin z čisté zdravé přírody. Jsou odolné, vitální a v podobě jídla umí tyto vlastnosti předat. 
  3. Nezapomeňte na divoké byliny, které jsou teď na jaře nejvíce výživné - lístky divokého medvědího česneku, pampelišky, kopřivy, jitrocel, kontryhel, řebříček či sedmikrásky –  silné, zdravé a plné života. Takové multivitamínové superfood….
  4.  Skvělým doplňkem jsou uvařené obiloviny. Dodají delší pocit nasycení, energie z nich se uvolňuje postupně a pomalu. Zkuste původní obiloviny - jednozrnka, dvouzrnka, červená pšenice, špalda či bezlepkový čirok. Ty od nás z bio mlýna nebyly nikdy přešlechtěny, jsou ryzího původu, se svými jedinečnými vlastnostmi. Výborně stravitelné, obohatí o vitamíny a vlákninu. Po uvaření příjemně křupou a  v salátu krásně vypadají.
  5.  Luštěniny v salátu jsou chuťově vynikající kombinace. Využijte čočku, cizrnu, mungo, adzuki a nebo fazole. Vysoký obsah bílkovin v luštěninách pozvedne nutriční hodnotu salátu a získáte plnohodnotný pokrm.
  6.  Ořechy a semena jsou to nejvzácnější z celé rostliny. Obsahují cenné kyseliny, minerální látky jako zinek či vápník a další živiny. Opražte si na sucho semena slunečnice, dýně, lnu či sezamu a doplňte lískovými, vlašskými či kešu ořechy.
  7. Sýry či vejce - nejen že v salátu skvěle vypadají a chutnají, ale doplní i důležitou bílkovinnou složku. Sýr můžete předem ogrilovat, k salátu se dobře hodí vyzrálejší sýry výraznější chuti - kozí sýr, sýr typu camamber či balkánského typu. Vejce použijte od spokojených slepic z bio chovu nebo od volně žijících vesnických slepiček.
  8.  Zabalte si salát s sebou do krabičky, naplňte si jím třeba tortillu upečenou z bio mouky nebo pohankovou palačinku (zkuste pohankové, ty ze směsi PROBIO). Užijte si piknik se zdravým salátem na sluníčku, doplníte si tak do těla i tolik důležitý vitamín D.

 Krásné jaro plné křupavých salátů!

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení