Jak zlepšit myšlení a paměť

Jak zlepšit myšlení a paměť

 

Podzim je u většiny rodin ve znamení návratu dětí do školních lavic a povinností spojených se školní docházkou. Máme pro vás tipy nejen pro snazší učení. 

Do škol na podzim nepřicházejí pouze děti, ale často i dospělía v posledních letech i lidé seniorského věku. Ti všichni si přejí, abych jejich hlava pojmula co nejjednodušeji velké množství informací a aby tyto informace zůstaly v mozku co nejdéle.

Centrem je mozek

Centrem myšlení a paměti je nejdůležitější orgán v našem těle – mozek. Mozek ovládá celé naše tělo. Je to vlastně takový náš centrální počítač, bez kterého bychom se nemohli pohybovat, spát, jíst. Neměli bychom emoce ani paměť. Vlastně bychom nebyli.

Mozek je však také orgán jako každý jiný v našem těle. Je složený z velmi jemných tkání, které jsou důmyslně chráněné proti zásahům ze zevního prostředí velmi tvrdou částí – lebkou. Nicméně mozek ohrožují také vnitřní vlivy, které můžeme do velké míry ovlivnit my sami. Jaké to jsou?

Pravidelná strava

Náš mozek je velmi náročný na pravidelný přísun energie a živin. Pokud jíme nepravidelně a hladovíme, projeví se to na jeho funkci. My se pak cítíme unavení, máme pocit, že nám to nemyslí, že si nic nezapamatujeme. Dodržujme tedy pravidelnost jídla v intervalu 2,5-3 hodiny.

Důležité je jíst menší porce, aby naše tělo nebylo unavené z namáhavého trávení potravin, které jsme zkonzumovali. Nevynechávejte snídani! Mozek má po dlouhém spánku minimum živin, hladina cukru v krvi je nízká. Dopřejte si ráno ovoce a kvalitní, nejlépe cereální snídani. Vaše tělo se probudí a mozek s ním.

Kvalita stravy

Určitě víte, že po nedělním obědě u babičky, kdy jste spořádali čtvrtku kachny s pořádnou náloží zelí a několika výbornými domácími knedlíky, není možné jít a naučit se látku na další písemný test. Váš trávicí trakt je natolik přetížený, že mozek nemá dostatek krve a s ní spojeného kyslíku a dalších živin ke své práci.

V tuto chvíli je pro vás i pro vaše tělo lepší si odpočinout, nepřetěžovat se. Jestliže se takto dobře najíte jednou za čas, tak to nevadí. Pokud je to však váš každodenní rituál, tak to vašemu mozku moc neprospívá.

Pozor na cukr 

Strava s vysokým obsahem přidaného cukru, chemikálií a také nekvalitních tuků způsobuje poškozování drobných cév, které vyživují mozek, a také nervových zakončení, na kterých probíhá předávání vzruchů. Postupně náš mozek „chátrá“ a začínají se projevovat typické příznaky nesoustředění, zapomínání, ale třeba i špatné motoriky.

Snažte se snížit celkový příjem cukru, a to zejména cukru přidaného v potravinách. Konzumace cukru ve vysokém množství může narušit schopnost vašeho těla vstřebávat živiny a bílkoviny. Pokud se toto stane, bude vaše tělo trpět podvýživou, což může narušit i funkce vašeho mozku. Tímto způsobem může váš mozek a tělo „hladovět“, aniž byste to věděli.

Dostatek spánku

Spánek je pro naše tělo a náš mozek velmi důležitý, protože se během něj regeneruje celý náš organismus. Při spánku podvědomě uvolňujeme emoční napětí a stres a také se při něm vytváří růstový hormon, který podporuje správné fungování celého našeho organismu a účinně zpomaluje jeho stárnutí, tudíž i stárnutí mozku.

8hodinový spánek, z toho 6 hodin spánku bez přerušení, nám může zajistit kvalitní myšlení a dobrou paměť.

Pravidelný pohyb

Mozek je podobný orgán jako jiné orgány v našem těle a i ten se dá trénovat stejně jako třeba naše svaly. Mozek velmi pozitivně reaguje na pohyb. Podle posledních výzkumů mají lidé, kteří se nehýbají, pomalé, těžkopádné myšlení. Čím je pak člověk starší, tím více tato poučka platí. „Pružné tělo = pružný mozek“.

Podpořte své myšlení a paměť vhodnými doplňky

Existují základní minerály, vitamíny a byliny, které dokáží velmi účinně podporovat fungování mozku, a tím i naši paměť a myšlení. Jejich užívání v dnešní hektické době je velmi důležité, ne-li nutné, a rozhodně napomáhá mozku k jeho pohodové práci.

Omega 3

  • Mají přímý vliv na funkce našeho centrálního nervového systému.
  • Podporují paměť, vybavování, zlepšují naše emoční naladění.
  • Dále podporují správnou hladinu cholesterolu v krvi a také správnou metabolizaci cukrů. To vše pak má vliv na náš cévní systém a celkové prokrvování mozku.
  • Jejich užívání společně s vitamínem D působí přímo zázračně na náš mozek.
  • Velkým zdrojem Omega 3, 6 a 9 jsou kvalitně zpracovaná semena lnu setého a brutnáku lékařského.

Rozchodnice růžová

  • Velmi účinná bylina, jejíž jeden druh roste i v našich horských oblastech.
  • Zlepšuje prokrvování a funkce mozku, takže je vhodná jako podpora paměti a soustředění.
  • Bylina zlepšuje tvorbu serotoninu v mozku, nasazuje se tedy při depresích, poruchách spánku a neurózách.
  • Velmi dobře působí při psychogenní bolesti hlavy, zlepšuje sluch a také se používá jako podpůrná léčba při Parkinsonově chorobě.

Čajovník čínský

  • Již ve starověké Číně věděli, že mladé lístky z tohoto keře podporují prokrvení mozku, a tím myšlení a soustředění.
  • V kombinaci s dalšími bylinami v čaji Bystrá mysl zlepšíte fungování svého mozku.

Nyní už víte, jak na to! Nebojte se školy a učení, letos to s bylinami a vitamíny zvládnete na jedničku!