Hubnutí do plavek v každém věku

Hubnutí do plavek, diety, cvičení…to jsou otázky, které řeší zejména ženy. Ženské tělo prochází v průběhu života různými změnami. To se pak promítá i na schopnosti či neschopnosti udržet si dobrou postavu a mladiství vzhled. Dříve než se pustíte do diet a cvičení před dovolenou, vyplatí se nastavit si hubnutí podle vaší věkové kategorie. V našem článku se dozvíte, jak na to.

Dopřejte tělu to, co ve vašem věku potřebuje, a usnadněte si cestu k vysněné postavě.

Když se blíží třicítka…

 

Hubnutí do plavek v každém věku

 

V tomto věku náš metabolismus většinou funguje správně. Pokud chceme zhubnout nějaké to kilo a cítit se dobře, postačí mírně omezit kalorický příjem a pravidelně, minimálně 3x v týdnu, chodit na hodiny aerobiku či spinningu. Přestat hledat výmluvy, že jsem unavená a že nemám čas a prostě se hýbat.

Co si hlídám ve stravě

  • Snídejte špaldovou, ovesnou či pohankovou kaši s kousky banánu či jiného ovoce, posypanou skořicí a vysokoprocentní čokoládou. Zapomeňte na různé müsli směsi z obchodů plné nezdravého a kalorického cukru
  • Pizza, hamburger ani nezdravá obložená bageta z obchodu není cestou k ideální hmotnosti. Podobně jsou na tom také koblihy či jiná sladká mlsání. Snížení příjmu pečiva vždy pomůže k lepší hmotnosti.
  • Noste s sebou neustále malou svačinku ve formě třeba raw tyčinky s přirozeným obsahem cukru z ovoce, tedy bez přidaného cukru. V případě hladu vás zasytí a nedovolí vám sáhnout po rychlé variantě třeba zmiňované bagety či koblihy.
  • Káva je vynikající nápoj, ale pokud chcete zhubnout pijte kvalitní espresso bez cukru a mléka. Na tu s napěněnou čepicí šlehačky a s přemírou cukru zapomeňte.
  • Zapomeňte na alkohol! Pokud chcete zhubnout nepijte alkohol. Naopak zvyšte příjem čisté vody.

Co doplňuji

Základním metabolickým orgánem v těle jsou játra. Pokud chci zhubnout užívám byliny, které podporují jejich funkce, a tím mi zrychlí metabolismus.

Pití čaje Štíhlá linie v kombinaci s tinkturou Svízel pomůže vaší vysněné postavě. Při sportu doplňujte Hořčík s vitamínem B6, který mimo jiné napomáhá odvodnění. Přidáním přírodního jódu z mořských řas s názvem Kelp podpoříte funkci štítné žlázy a celkově zrychlíte metabolismus.

Na co si dát pozor

Ženy v tomto věku velmi často užívají hormonální antikoncepci. Ta, a i jiné hormonální léky (např. na alergii) mohou způsobovat zadržování vody v těle a blokovat hubnutí.

Čtyřicítka klepe na dveře…

 

Čtyřicítka klepe

 

Pokud se zeptáte žen ve svém okolí, tak většina z nich vám řekne, že nejhezčí období svého života prožívaly právě ve věku čtyřiceti let a více.

Hodně z nich už má větší děti, pevné místo ve svém profesním životě a rodiče, o které se zatím nemusí ve zvýšené míře starat. Pak mají čas na své zájmy a koníčky a zejména na sebe.

Pokud chcete hubnout v tomto věku ideálním pohybem je lehký jogging, pilates či power joga. Důležité je, si hlídat svojí tepovou frekvenci, aby byla v rozmezí tzv. spalovací tepové frekvence. Potom vám pohybová aktivita zajistí i hubnutí.

V tomto věku se také začínají hlásit první hormonální změny spojené s klimakteriem. Pokud je žena schopna je přijmout a svému tělu pomoci doplněním přírodních fytoestrogenů, tak může toto období prožívat šťastně a spokojeně. Výborným pomocníkem je i hormonální jóga.

Co hlídám ve stravě

Doporučení jsou naprosto stejná jako u mladších věkových kategorií jen přidám pár maličkostí

  • Nastartujte den hrnkem vlažné vody s pár kapkami citrónu či limetky. Zrychlíte si tím metabolismus a upravíte trávení.
  • Omezte mléčné výrobky z kravského mléka. Vápník můžete doplňovat třeba z ořechů či máku. Mléčné výrobky způsobují zadržování vody v organismu a otoky.
  • Vynechte ze stravy různé dresingy či majonézy. Večer u televize nekřoupejte slané brambůrky, ale nahraďte je třeba cherry rajčátky či mandlemi.
  • Střídavým chutím na sladké zamezíte tím, že budete jíst pravidelně menší porce, ale častěji.
  • Maximálně omezte příjem chleba či jiného pečiva. Nahraďte jej knäckebroty s vysokým obsahem vlákniny

Co doplňuji

V tomto věku je důležité nejenom podpořit metabolické funkce jater, ale také lymfatický systém – vodní hospodářství v těle a doplňovat přírodní fytoestrogeny. Kombinace čajů Štíhlá linie Pomerančová kůže společně s přírodními kapslemi Femina Happy 45+ je to, co vám efektivně pomůže k vaší vysněné postavě.

Na co si dát pozor

Užívání různých typů hormonálních léků může blokovat hubnutí stejně jako třeba antidepresiva či léky na cholesterol.

50 je tu a vy jste rozkvetla do krásy!

 

50 je tu

 

Tohoto věku se většina žen velmi obává. Pokud se o sebe budete správně starat, můžete do kapsy strčit kdejakou třicítku, která o sebe nedbá.

Jestliže vám menopauza dělá v těle paseku, můžete si pomoci přírodními fytoestrogeny . V tomto věku více než kdy jindy platí jíst malé porce, porce velikosti dezertního talířku, ale každé 2-3 hodiny. Budete tím udržovat svůj metabolismus „na volnoběh“, a on nebude mít potřebu hromadit zásoby ve vašem těle.

Rychlá chůze s hůlkami tzv. Nordic walking je přesně to, co vám udrží skvělou postavu a bezproblémové klouby a páteř. Pohyb je nutný denně minimálně 45 minut. A pozor! Výmluvy typu mám dost pohybu s vnoučaty či na zahrádce v tomto případě neplatí.

Co hlídám ve stravě

Doporučení jsou naprosto stejná jako u mladších věkových kategorií jen přidám pár maličkostí

  • Hlídejte si denní správný příjem bílkovin ve formě bílého masa, ryb nebo rostlinných bílkovin jako je třeba tofu či tempech. V tomto věku má tělo tendenci ztrácet svalovou hmotu a nahrazovat jí podkožním tukem. Dostatečným příjmem bílkovin tomu můžete zabránit.
  • Jezte stravu s nízkých glykemickým indexem. Zabráníte tím přetěžování slinivky a hromadění podkožního tuku.
  • Omezte brambory a pokrmy z nich. Zatěžují klouby! Přejděte na zdravější typy příloh jako je třeba celozrnný kuskus, rýže či quinoa.
  • Zvyšte příjem zeleniny a snižte příjem ovoce. Vhodné je do stravy zařadit klíčky, které obsahují hodně enzymů a podporují životní energii v organismu. Stejně tak přírodní jód obsažený v mořských řasách či v Omega 3

Co doplňuji

Přírodní doplňky se v tomto věku musí řídit celkovým zdravotním stavem a případně i léky, které užíváte. Bylinný čaj Odkyselení organismu celkově zrychlí metabolismus. Rozhýbá játra a lymfu, podpoří vylučování toxických látek z těla. Přidáním přírodního jódu z mořských řas s názvem Kelp podpoříte funkci štítné žlázy, celkově zrychlíte metabolismus a zlepšíte funkce kloubů a šlach.

Rada závěrem: V každém věku se můžete smát, smát se tak, až se budete za břicho popadat. Při smíchu se prokazatelně spaluje hodně kalorií a zároveň se zlepšuje nálada. Tak hezké léto s vaší vysněnou postavou.