4 tipy jak si užít jízdu na kole

kolo

Léto je ideální čas na nejrůznější výlety. A to nejen do zahraničí, ale i pro poznávání krás naší vlasti. Stačí vzít kolo a můžete klidně vyrazit s celou vaší rodinkou. Aby se pohodová vyjížďka nezměnila v noční můru, je dobré přibalit s sebou na cesty pár užitečných věcí. Na co byste tedy neměli zapomenout?

Myslete na bezpečnost

Začněme tím hlavním, tedy bezpečností. Za žádných okolností nevyjíždějte bez cyklistické helmy. Vězte, že opravdu nezáleží na tom, zda vyrážíte pro rohlíky do pekárny ve vedlejší ulici nebo na celodenní výlet - nebezpečí úrazu číhá všude. Žádný cyklista by neměl zapomenout také na cyklistické brýle, které ochrání váš zrak nejen před sluníčkem, ale také před větrem, nečistotami či neoblomným hmyzem.

Buďte připraveni

Proražení či propíchnutí duše patří k nejčastějším defektům, které vás na cestě mohou potkat. Stačí ostřejší kámen nebo kousek skla a dojeli jste. Vozit s sebou náhradní duši je poněkud náročné, vybavit byste se však měli alespoň lepením na její opravu a také pumpičkou. Zachránit vás to totiž může před nepříjemně dlouhou procházkou s kolem po vašem boku.

Mějte správné vybavení

Bez ohledu na to, zda máte kolo horské, silniční či trekkingové, je důležité ho správně vybavit. Chybět by mu neměly blatníky, pumpička, odrazky a světla – přední bílé a zadní červená „blikačka“, kdybyste svou jízdu protáhli do tmy. Příjemným doplňkem je tachometr na kolo, který vám ukazuje ujetou vzdálenost, okamžitou rychlost i množství spálených kalorií. Nezapomeňte ani na cyklobatoh, který můžete připevnit na horní nosič. Věci do něj naskládejte tak, abyste nemuseli nic zbytečně dlouho hledat. Vytvořte si určitý systém, ušetříte si tak nejen čas, ale i nervy.

Nepodceňte jídelníček

Důležité je mít s sebou dostatek jídla a pití, aby vám nedošla energie. Dostatek vody by měl být samozřejmostí nejen v letních měsících, pitný režim však můžete zpestřit také džusy nebo zdravými šťávami. Přibalit můžete také sušené ovoce či energetickou tyčinku pro případ, že by vám ubývaly síly. Zdravý jídelníček dodržte i předtím, než se vyhoupnete do sedla. Místo hutného těžkého jídla si dejte rybu nebo lehké rizoto. Budete se cítit mnohem lépe a na vašem výkonu to bude znát.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.